Transport

Przeprowadzka – co jest ważne przy pakowaniu wszystkiego?

Przeprowadzka – co jest ważne przy pakowaniu wszystkiego?

Jak spakować wszystkie rzeczy? Co zrobić, gdy jest ich dużo? Jak dobrze zorganizować przeprowadzkę? Przeczytaj porady i zrób to tak, żeby nic nie zgubić.

W co się spakować?

Potrzebne są do tego kartony do przeprowadzki wykonane z wytrzymałej tektury. Włóż do nich książki z różnych gatunków. Część można sprzedać, a inne zostawić w swojej kolekcji. Do pudeł zmieścisz też buty na każdą porę roku. Najlepiej do każdego przykleić kartki lub podpisać na kartonach. Wtedy będzie łatwiej wszystko znaleźć w nowy miejscu zamieszkania. Włożyć do szafy, poukładać na półkach w pokojach. Ubrania także zmieszczą się do pudeł, ale można też mieć je w specjalnych pokrowcach.

Wynająć firmę czy przenosić wszystko samodzielnie?

Nie jest łatwo zorganizować to wszystko w stresie spowodowanym przeprowadzką. Dlatego istnieją firmy transportowe w miastach i okolicach. Profesjonaliści zajmą się noszeniem pudeł z książkami, ubraniami. Zaoszczędzisz, bo nie będziesz nosić wszystkiego sam. Samodzielnie noszenie jest utrudnione, gdy nie ma nikogo do pomocy.

Sprzątanie nowego mieszkania – zrobić samodzielnie czy zlecić

Ważne jest, żeby było czysto. Właściciel lokalu powinien zadbać o porządek. Nowy jednak też chce mieć świeżo i ładnie. Szczególnie jeśli było to mieszkanie po remoncie i nowe. Gdy ktoś mieszkał, także warto posprzątać.

Przeprowadzka – zaplanuj wcześniej

Warto to zrobić z wyprzedzeniem i spakować wszystko stopniowo. Potem gdy jest zbyt dużo rzeczy, będzie ciężko wyrobić się w czasie. Zaplanuj wolne od pracy stacjonarnej i zdalnej, żeby poświęcić dzień, dwa na przewóz najważniejszych rzeczy. Wynajęcie firmy przeprowadzkowej to dobry pomysł. Przewiozą ciężkie meble, pudła i ważące więcej rzeczy. Wiele to ułatwi i przeprowadzka do nowego mieszkania zajmie mniej czasu. Przeważnie trzeba poświęcić co najmniej tydzień do trzech.

Co należy załatwić przed przeprowadzką?

Powiadomić najważniejsze firmy i urzędy o zmianie adresu. Kupując nowe mieszkanie, musimy mieć dokumenty i rachunki z nowymi danymi. Elektroniczne faktury też nie mogą przychodzić ze starymi danymi. Dlatego należy zmienić dane w banku, u dostawcy prądu, internetu. To wszystko jest ważne i nie zajmie wiele czasu. Niektóre dane można zmienić przez internet.

Cena przeprowadzki – co ma na nią wpływ?

Zależy od wielu czynników i tego, co chcemy przewieźć. Ważna jest ilość towaru, a im więcej tym cena wzrasta. Jeśli fachowcy muszą demontować i montować meble także trzeba za to zapłacić. W blokach często jest winda, ale nie zawsze. Dlatego dźwiganie ciężkich mebli będzie kosztowało. Przeważnie liczone jest od piętra. Za zabezpieczenie sprzętu i naczyń także trzeba dopłacić. Wszystko to ma wpływa na cenę. Część można przewieźć samodzielnie, gdy ma się taką możliwość. Samochód osobowy pomieści najważniejsze kartony do przeprowadzki z niezbędnymi rzeczami na początek.

Przeprowadzka biura – jak zorganizować?

Firmy potrzebują przenieść siedziby w inne miejsce. Każda osoba w biurze ma swoje stanowisko i to wszystko wymaga transportu. Biurka, krzesła, fotele, szafki i inne meble biurowe do przeniesienia są ciężkie. Dlatego zajmą się tym profesjonaliści oferujący usługi transportowe na terenie miasta i okolic. Dzięki temu zajmie to mniej czasu i szybciej firma będzie działać w nowym miejscu.

Jakie kartony wybrać?

Muszą one być mocne i wytrzymać transport książek, ciężkich przedmiotów. Jeśli ze sklepu to najlepiej pudła po alkoholu na co dzień wytrzymujące ciężar szklanych butelek. Dostępne w sklepach kartony przeprowadzkowe z wytrzymałej tektury. Ważne, żeby były mocne i dopasowane do przewożonych rzeczy. Rośliny trzeba wozić w kartonach z otworem. Muszą mieć powietrze, bo inaczej mogą nie przetrwać, a strata kwiatów nie jest przyjemna.

Jak widać, jest wiele rzeczy do zrobienia, zanim przeniesiemy swoje rzeczy w dowolne miejsce. Warto zamówić firmę i zrobić to szybciej. Zarówno w przypadku prywatnej przeprowadzki, jak i firmowej. Nowe mieszkanie, lokal na biuro to więcej motywacji do działania.